Wpływ opakowania na produkt

Opakowanie każdego produktu ma bezdyskusyjny wpływ na sprzedaż. Wszystkie te produkty, które są sprzedawane w ładnych i bardzo dopracowanych opakowaniach, sprzedają się zdecydowanie lepiej, niż te produkty, które mają bardzo słabe wizualnie opakowania. Firmy idealnie o tym wiedzą, więc starają się dołożyć wszelkich starań, żeby ich projekt opakowania wyglądał specjalistycznie.



Jeżeli opakowanie przyciąga uwagę, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient w sklepie zechce na to opakowanie zwrócić uwagę i zakupić produkt.
To na prawdę istotna kwestia, dlatego że opakowania produktów mają bezdyskusyjny wpływ na sprzedaż. Klienci dzisiaj mają do wyboru sporo rozwiązań w sklepach, w znaczącej liczbie przypadków zwracają uwagę na opakowania, bo to one odróżniają poszczególne produkty od siebie. Jeśli opakowanie nie jest atrakcyjne, nie przyciąga uwagi, to klient takiego produktu nie kupi. Projekt opakowania jest więc kwestią kluczową w momencie, gdy wypuszczamy na rynek nowy produkt. Zanim zaczniemy się zastanawiać nad kwestią reklamy i kanałem promocji tego produktu, pierwszą i najważniejszą sprawą jest to, by zdecydować się na zaprojektowanie dobrego opakowania. Na tym nie wolno oszczędzać i to zarówno, jeżeli chodzi o pieniądze, jak i o czas. Opakowanie powinno mieć niezbity wpływ na jakość produktu w oczach klientów. Wręcz słabszej jakości produkt obroni się, jeżeli projekt opakowania tego produktu będzie atrakcyjny. Zrobiono już sporo badań dotyczących wpływu opakowania na sposób dystrybucji konkretnych towarów i nie ulega wątpliwości, że im lepsze opakowanie, tym sprzedaż w każdej chwili była wyższa.

Zobacz również: strona internetowa o projektowaniu ulotek